søndag 29. juni 2014

Marvin

Marvin er født 25.11.2007. Han er en av flere søsken; Mia, Masi, Måne, Meta.... Alle med navn på M. Flere av søsknene hans er i arbeid,som førerhund og avlshund. Bare Marvin er servicehund.

Marvin ble født på Hundeskolen Veiviseren i Vestby. Her tilbrakte han sine første uker før han kom til sine forverter; Guro og Brage. Forverter gjør en fantastisk jobb. De har ansvaret for valpene fram til de er 1 til 1 1/2 år. Da må hundene tilbake til hundeskolen hvor de bli testet for å se om de egener seg til å være hunder med viktige jobber. Marvin ble altså servicehund.




Guro og Brage har gjort en flott jobb med Marvin. Her fra hans første vintertur. Greit med ryggsekk når en liten valp blir sliten!






Salina ble pensjonist da hun var 11 år gammel. Det skjedde brått, jeg fikk plutselig en telefon om at jeg ville få ny servicehund om to uker!
Jeg lo og gråt om hverandre. Gråt fordi det ble så overveldende, lo fordi jeg nå kunne være trygg på å få god hjelp i hverdagen.
Salina tok min foreldre seg av. Å ha to servicehunder samtidig er ikke det beste. De vil kunne konkurere om å utføre oppgavene. De gangene Salina og Marvin var sammen gjorde de nettopp det. I begynnelsen "vant" Salina, men etter hvert var det Marvin som overtok.
Selv om Salina var pensjonist så fortsatt hun å jobbe litt for mot og far, hun hentet posten, løp til postbilen når den kom. Hennes oppgave var også å bære ut søppelposen.

Marvin og Salina sammen i hagen hos mor og far.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar